söndag 6 april 2014

Snatch

Söndagens egenträning börjar mer och mer bli en eftertänksam repris av lördagens tyngdlyftning. Det är precis som om jag behöver 24 timmar på mig att smälta alla intryck och allt Coach Carlström försöker lära mig. Smälta förnimmelser av att jag plötsligt förstår hur jag ska få till mina lyft. Vad det faktiskt betyder att inte dra med armarna. Hur det skulle vara möjligt att ta sats med benen och hur mitt startläge hänger ihop med mitt hopp och med mitt fånga-läge. Så. Jag åkte till Basic och gjorde precis om igår. 15 minuter teknik, 15 minuter för att hitta 2 rep max och 15 minuter på 85% av 2 rep max, 3x5. De två sista lyften kändes superbra. Jag tänker inte ge mig. Jag tänker vinna över mitt ryck.

Sen. Söndagsbestyr. Handla veckans mat. Tvätta helgens tvätt.

Veckans matsedel:
Måndag: Köttfärsås och rostad broccoli i ugn
Tisdag: Kyckling och grönsaker i kokosmjölk
Onsdag: Tonfiskröra och grönsallad
Torsdag: Lax, citron och dill-majjo
Fredag: Utskuren biff och rostad sötpotatis

Och vet ni vad? Sen bröt solen fram och hela familjen sträckte ut sina kroppar på vår veranda. Högtryckstvätten åkte ut på gräsamman och alla möbler blev av med vinterns damm och mossa. En säck grillkol satte igång lusten att grilla och vips åt vi burgare, sidfläsk och coleslaw ute. Jag känner mig som en överlevare. Tro det eller ej, men här har björkarna börjat skifta i ljusgrönt.

Måndag i morgon. Ny vecka nya tag.


1 kommentar: