torsdag 8 maj 2014

Älskar

I dag var det en sån där kväll. Där WOD:en krävde allt av oss alla. Och där det enda som fick mig att gå i mål var ren och skär vilja. Och en tränare som räknade ner. Jag var så nära, nära att ge upp. Det var så brutalt jobbigt och jag måste säga att jag bitvis hatade det. 

Och precis som Coach Carlström säger - det alltid finns bitar i träningen att: 
Älska. Tycka är ok. Hata. 

Att gå utanför sin bekvämlighetszon och växa - som människa - är allt det handlar om. Crossfit gör oss till bättre människor. Varmare, lyckligare, modigare och med ett större perspektiv på livet. Och då kan man inte bara göra det man älskar. Ibland måste man kämpa sig igenom det som bara är ok. Och ibland - strida igenom saker man hatar. För att gå i mål helt enkelt. För att bli ännu snabbare, starkare, mjukare, kvickare. Modigare. För att känna livet i livet. 

Jag älskar lyften. Och jag älskar de långa 20 minutersWOD:arna med många kroppsövningar. 
Jag tycker boxhoppen börjar bli okej. 
Jag hatar löpningen. I dag hatade jag roddmaskinen. Men. Jag rodde ändå. För jag älskar CrossFit. 


Älskar.





2 kommentarer: