tisdag 6 maj 2014

Grönt är skönt!

Och så plötsligt. Efter två skitpass så går hela programmet som en dans. Axelpressen på 26 kilo klarade jag bara 2x2 repetitioner på för några dagar sedan och idag - 3x5! Marklyften. Klarade 2 lyft på 73 kilo härom dagen och plötsligt idag - 3x5. Va?! Helt grymt! Och så himla skönt. Hej då missmod, hejdå gnällfia. Jag är på G igen.

Min justering av kosten går bra. Jag har lagt till lite kolhydrater (ca 20-30 gram/dag) i form av mer grönsaker; sallad, gurka, lite tomat och massor av broccoli. Jag har också testat kvarg och keso och det funkar fint. Till och med bär går bra. Blåbär, hallon och jordgubbar. Gott i proteindrinken och gott till lite kvarg ibland på kvällen. Det är skönt. Mer normaliserat och gott med mer grönt. Jag älskar ju grönsaker och har saknat det massor på strikt LCHF. Jag har gått ner ungefär 1000 kcal/dag (till ca 800-1100 kcal/dag) men känner ändå att jag äter mig mätt och mår bra på en mer varierad kost.

Nu hoppas jag att mer grönt, blått och rött i kosten ska ge mig snabbare fötter och starkare ben. Dessutom tänker jag gå ner 10 kilo till.

Hepp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar