måndag 19 maj 2014

Kaos är granne med gud.

Kaos på Boxen idag. På ett bra sätt. Massor med folk. En salig blandning av handbollskillar, fotbollstjejer, motionärer och atleter. Musik. Stänger. Vikter. Pull-ups. Maxlyft och fokus inför dagens WOD. Några på väg in, andra på väg ut. Några som bara vill stanna. Mitt i kaoset Coach Carlström. Vår klippa. Vår ordning i kaoset. Och efter en stund, när man förstår hur han parerar oss alla (våra lyft, vår hållning, våra frågor, våra insikter, våra kommentarer) kan man inte annat än vara full av beundran. Du är grym Jonas.

Fulla av inspiration efter helgens mästerskap och fulla av lycka efter att ha kommit varandra lite närmare tog vi oss an måndagen.

Först front squats 5 rep max. Lite av en besvikelse för mig. För jag var trött i ryggen och orkade inte hålla. Kände att jag borde ha lyft tyngre. Samtidigt vågar jag mig djupare ner i min squat så jag ska inte spöa mig själv. Funderar starkt över hur jag ska jobba mer med mina squats. Om man ska bli bättre på squats så måste man ju träna på squats..Som min tränare säger. Kanske ska jag köra Russian squat routine, sex veckors tok-squatande. Jag tänker vinna över min knäböj. Ska ta ett beslut kring det.

Sen the Cheif: 12 rundor:

  • 3 power cleans
  • 6 armhävningar
  • 9 squats


Magiskt jobbigt. Men ganska.. kul? Tyckte jag. Tänk hur det begreppet förändrats! Vem kunde tro det?

Nu ska vi testa Okobay kokos-isglass! Det blir spännande. Vi är ju galna i kokos här hemma, så jag väntar mig succé!


En vanlig - kul - måndag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar