söndag 11 maj 2014

Söndagsseg

Sen kväll i går och det känns i kroppen idag. En helt galen dag där vi missade Eurovision, grät, omgrupperade, samlade ihop oss och till slut hade en FANTASTISK lördag på Tivoli i Köpenhamn, tar ut sin rätt. Tröttmössa idag.

Förr blev jag bakis av vin, nu blir jag bakis av att sova för lite, för mycket eller fel timmar. Jag sover ju med väldigt få undantag exakt samma timmar varje natt - 22 till 05. Det är absolut inget som kommit av sig själv, jag har fått jobba med sömnen. Mörkläggning, ingen mat eller dryck sent och att aktivt varva ner, har varit mitt sätt att hitta till 7 timmars sömn varje natt. Så när jag plötsligt sover färre timmar, eller som i natt, mellan 01 och 09 känner jag mig helt groggy halva dagen.

Därför blev det inga lyft idag. Ingen träning. Kroppen kändes trött och huvudet lite segt. Vila var ett bra val. Det blev en lång runda på MAXI för att handla veckans mat, trädgårdsarbete (klippte allt gräs och rensade bland lavendeln. Jag är miljonär i maskrosor!) och lite mjukyoga. Känner mig rörlig och mjuk i höfterna i både fram- och bakåtböjarna. Vridningarna är magiska, jag får känslan av att jag kan snurra runt ett helt varv. Har aldrig upplevt något liknande. Vem kunde ana att CrossFit och tyngdlyftning skulle ha sådana positiva effekter på yogan? Allt faller på plats.

I morgon väntar en riktig utmaning på Boxen. Bara att ta ett djupt andetag och ta sig igenom. Men jag ska inte hata. Jag ska gilla läget.

Skön söndag på er! Nu ska jag baka fröknäcke.




Jag ska gilla läget. Och. Älska varje sekund. 

Missade Eurovision.
Omgrupperade. Tog ungarna till Tivoli.
Ibland blir det så rätt trots att allt går fel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar