lördag 24 maj 2014

Styrkelyftarlördag!

Jag njuter av värmen som jag aldrig gjort förut. Jag älskar till och med att gå in på gymet när det är hett, fuktigt och svetten rinner av att bara lyfta en pinne. Det har hänt något, jag brukade få panik när det var för varmt. Nu är jag som en katt på plåttak. Jag kan inte få nog. Underbart.

Styrkelyftar-dag i dag. Vi maxlyfte i knäböj (backsquat), bänkpress och marklyft. Det är ganska häftigt att se allas framsteg. Alla på kursen idag slog sina PR och ringde i klockan. Jag lyfte 83 kilo i marklyft och slog mitt gamla PR med 8 kilo.  Jag tog sen 40 kilo i bänkpress, där mitt gamla PR var 36 kilo. Jag är säker på att det är mitt STARTING STRENGTH program som gjort mig starkare. Programmet - tid, envishet och lite jävlar anamma såklart.

Det jag verkligen behöver träna upp är min rörlighet, teknik och min stryka i benböj. Och nu är tiden inne för att verkligen koncentrera mig på det. Plan kommer asap.

I morgon blir det recoveryträning.
1 minut rodd, 1 minut hopprep och20 kettlebellsvingar. Gånger 20.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar