måndag 26 maj 2014

Tacksam

Det finns några saker som förändrat mitt liv. Riktiga game changers. Sånt som förändrade allt. Barnen såklart. Johan såklart. Träningen såklart. CrossFit såklart.

En annan är tacksamhetsdagbok. Som jag skriver i perioder. Morgon eller kväll.
3 saker jag är tacksam för, 3 saker jag önskar mig och 3 saker jag behöver hjälp med.

Inte stort och svårt, bara enkelt, ärligt och nära. Det förändrar allt. Det skiftar fokus från vad du inte gillar, är irriterade på, ogillar, avskyr eller tycker är jobbigt. Till det du gillar, älskar, önskar, dras till, föredrar. Det får dig att leta efter positivitet. Och när du ger så får du. För sånna är reglerna. Testa får du se! Jag lovar att det funkar. Och det förändrar livet.

26 maj 2014:

Jag är tacksam för:
14,7 förlorade kilon.
Mitt lag på Basic Gym. Jag har aldrig haft ett lag förut. 
Johans kärlek, Norahs lekfullhet, Willes allvar och Axels ambition. Kärleken till dem är villkorslös. Det är jag tacksam för. 

Jag önskar mig:
En lång, varm sommar i Frankrike med familjen.
Starkare, mjukare kropp.
Förmågan att hoppa högre! Det önskar jag mig. 

Jag behöver hjälp med:
Att hålla sockermonstret borta.
Att hålla min apa på axeln tyst.
Att andas djupt när stressen knackar på. Det behöver jag hjälp med. 

Måndagens WOD på crossfit Kristianstad - The bear complex. Mina armar är efter det som överkokt spagetti. Satan vad jobbigt det var. Men kul!

Nu ska hela familjen kolla på Biggest Looser-finalen. Vilka hjältar!



Måndagsmys!

1 kommentar:

  1. Med risk för att verka tjatig - du är stark som få, inspirerande som få och jag gillar ditt jävlaranamma :D

    SvaraRadera