söndag 1 juni 2014

Bakis

Bakis i dag. Inte så mycket av champagne som av bröllopsyra, dans hela natten och oceaner av skratt. Tänk hur fantastiskt det är med gamla vänner. De där som känner en utan och innan. Som känner din mamma och pappa och din respektive. Som älskar dina ungar och som vet vilken musik du gillar. Som kan dina sorger och bekymmer och vet dina brister men älskar dig ändå. Som kan uppskatta dina framsteg. Och snesteg. Lyckliga jag som har sånna vänner.

Ägnade fredagen åt äventyrsbad med familjen och i mitt gamla liv satt jag ju mest med en handduk runt mig och väntade medan andra hade kul. I mitt nya liv så åker jag allt. Ju snabbare desto bättre, ju brantare desto roligare. Älskar det. Älskar killet i magen och barnasinnet som formligen bubblar i kroppen. Adrenalin. Älskar adrenalin.

Nu ska jag rulla foam-roller, planera veckan som kommer, vårda mina skoskavsfötter (det tar hårt på fötterna att dansa en hel natt i klackar. Nästa fest blir det crossfit nano..) och sen sova som en prinsessa. Bakis som jag är.



Sång, tal och bubbel! 

Alltid. 

Brudparet anländer. Festen kan börja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar