måndag 16 juni 2014

Bananglass!

I helgen fick jag ett fantastiskt recept av Lisa (min vän, syster och PT) på banan-chokladglass som kommer att rädda sommaren. Den gjorde total succé här hemma! Alla älskade den. Den är gluten- och mejerifri förstås.

Frys 3 bananer i skivor.
Mixa:
Frysta bananknappar
1 skopa vaniljprotein (jag köper denna)
1 rågad tesked ekologisk kakao
2 msk vatten

Som sagt, magiskt gott. Här hemma varvade vi vuxna bananglassen med en sked jordnötssmör. Japp. Det ska vara gott att leva.

Och i kväll var jag äntligen tillbaka bland mina systrar och bröder på CrossFit Kristianstad. Det var så roligt! Och ryggen höll hyfsat. Jag bytte Burpees mot armhävningar men svingarna gick superbra! Nu är jag glad som ett barn på julafton!

Dagens WOD på Basic gym/CrossFit Krisianstad:

10-8-8-7-6-5-4-3-2-1
Kettlebellsvingar
Burpees (armhävningar för mig).

Sen gjorde Andrea pistol stretch. Bara sådär. Hon är galet grym.




Dagens hjältar!
Banan-chokladglass!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar