fredag 20 juni 2014

Glad midsommar!

För ett år sedan. Skrev jag det här.  Jag kom sen inte iväg innan midsommar och det dröjde faktiskt tills efter Frankrike en bit in i juli innan jag vågade mig till Basic gym. Vilken tur att jag gjorde det. Vilken nåd att jag vågade. Jag fattar det knappt själv. Att jag gjorde det. Men det gjorde jag.

Saken var den att jag var tyngre än någonsin och galet trött på att vara tjock, trött och missnöjd. Jag hade slitit ensam på friskis-gymmet i nästan ett år och jag var innerlig färdig med att träna ensam. Hade jag inte hittat dit, till Basic, hade jag förmodligen gått och lagt mig på soffan igen. Med choklad och en påse chips. Men det gjorde jag inte.

I kväll är det midsommarafton. Jag har ingen avsikt att göra några avsteg från min kostplan. Jag unnar mig inte med mat längre. Jag tänker unna mig träning i morgon. Och om jag ska kunna göra det, vill det till att jag håller mig borta från gluten, socker och för mycket alkohol. Och vem behöver allt det där andra när bordet dignar av lax, sill och jordgubbar? Midsommar är en bra årstid för oss som äter Paleo.

Jag började denna midsommar med långsam yoga, snabba lyft och hett, svart kaffe. Det kan knappast bli bättre. Nu väntar en lång, ljus natt med familjen och goda vänner.  Och tro det eller ej - men ryktet säger att solen skiner över Åhus. Lyckliga vi!

Ha en fin midsommar alla!







Love, Live, Lift. And do your yoga.

2 kommentarer: