fredag 6 juni 2014

I am alive

Ledig fredag. Det var exakt vad jag längtade efter och precis vad jag behövde. Sov länge och strosade  runt i pyjamas med kaffe och bara mös av att slippa ge mig av. Av möjligheten att välja. Av känslan att bara vara. Helt stressfri. Helt fri. Underbart.

Sen bar det äntligen av till Basic gym och det är ju över en vecka sedan jag var där sist. Som jag har längtat! Bröllopsfest i Örebro och konferens i Stockholm har hållit mig borta från favoritstället. Det är märkligt. Att det faktiskt är så. Jag längtar till träningen. Jag. Längtar. Till träningen. Det finns inget motstånd längre. Bara längtan och glädje. Mitt ostbågeliv i soffan framför TV:n med tjockisångest är över. På riktigt.

Hur som helst. Tre dagars stillasittande på konferens har fullständigt förstört mig i ryggen. Föreläsare från Google, Burberry och Hyper Island hjälpte inte. Det är gräsligt att sitta stilla så mycket och så länge. Jag är fruktansvärt stel och jag har ont i korsryggen. Så träning var precis vad jag och min rygg behövde.

På Basic gym var det lika härligt som alltid. En salig blandning av handbollskillar, tyngdlyftare, CrossFit-folk och motionärer. Jag körde ett pass som jag fått för länge sen av Lisa. Det är perfekt recovery och det är en riktig genomkörare för hela kroppen.

1 minut rodd
1 minut hopprep
10 kettlebell-svingar.
gånger 20.

Det ger ca 4500 meters rodd, 20 minuters hopprep och 200 svingar. Otroligt skönt. Och jag känner att jag lever igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar