onsdag 11 juni 2014

I Love Basic gym

Jag har haft några veckor av riktigt ont i ryggen. Ni vet när man nästan inte kan sätta sig ner utan att grimasera. När det är nästan omöjligt att resa sig upp utan hjälp. När det är en pina att plocka ur disken ur diskmaskinen eller hänga tvätt. Och det värsta av allt - är att tvätta ansiktet över handfatet. Det var länge sedan sist, flera år sedan, men de här veckorna har ryggen verkligen varit ond. Och jag har deppat.

Det går ju för i hela h-vete inte att göra NÅGONTING när man har ont i ryggen. Man vill ju bara dra ner rullgardinen och bli väckt när det är över. Och så vill man äta godis. Jag blir deppig och godissugen när jag inte får träna som jag vill.

Jag har misströstat. Foamrollat. Stått och gått. Nästan fått panik. Men jag har inte käkat godis. Inte en enda liten bit. Dock Ipren. Jag har foamrullat. Gått och stått. Åkt till gymmet och satt mig på roddmaskinen. Hoppat lite hopprep. Ätit Ipren. Masserat.

Och tänk. I morse kändes det lite bättre. I kväll riktigt bra. Inte en chans att klara Grace på dagens träning (30 clean and jerk på tid), men helt ok att köra 10 varv av 1 minut rodd, 1 minut hopprep och 5 pull ups. Sen ner i källaren och hängde lite i ryggbänken. Gjorde 10x3 ryggresningar långsamt och stabilt. Kändes himla bra.

Och i kväll. Inget sötsug. Ingen misströstan. Bara lugn och lycka. Tänk. Basic gym är inte bara träning. Det är terapi också.

My Extended family.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar