lördag 14 juni 2014

Kvittot.

I går lyckades jag få en tid hos min kiropraktor innan fredagen blev helg. Ett återbud och jag var nära och kunde skynda mig dit. Lite nervös när jag gick in hos Peter Kautsky på stadiga ben men stel rygg. Nervös för besked som kanske skulle komma. Nervös eftersom jag ägnat sååååå många timmar i smärta hos honom i mitt gamla liv. Rädd att hamna där igen. Snart två år sedan jag var där senast.

Peter: VAD HAR DU GJORT?
Jag: Jag har..
Peter: Förresten. Jag struntar i vad du har gjort. Bara FORTSÄTT!!! Du har en helt ny kropp. En stark rygg. Alla dina gamla obalanser är borta. Det här är bara muskulärt. Ditt ena ben är ju 1,5 cm kortare än det andra. Det sitter i höften. Lägg dig ner så ska jag låsa upp dig.

Och låst upp mig gjorde han. Mr Magic.

Bara sådär.
Ett kvitto.
Det betalar sig att jobba hårt.
En stark, frisk rygg, måste ändå vara att betrakta som det ultimata priset.

Nu ska jag på grillfest. Med mina vänner på Boxen. Ha en fin lördag på er!




1 kommentar: