torsdag 19 juni 2014

Man får plats med en Eleiko-stång i husbilen!

I dag landade min egna Eleiko-stång hemma på Floravägen. En sprillans ny, 15-kilos XF-stång. Från Eleiko. Kan ni tänka er? Nu ska här lyftas i sommar! Jag tänker ägna hela semestern åt att teknikträna lyft och fortsätta öva mitt rörlighetsprogram. Nu ska jag bara övertyga älskade Johan att en 15-kilos bar är helt nödvändigt att ta med sig i husbilen till Frankrike. Håll tummarna.

Jag firar snart ett år på Baisc gym och jag känner att jag behöver reflektera. Läsa hela min blogg. Fundera. Kring vad jag faktiskt har varit med om. Vad jag har presterat, lärt mig, vågat. Jag tänkte nämligen på det i kväll - på träningen, att för ett år sedan, kunde jag inte göra 1 utfallssteg utan att nästan ramla. Inte ett. I kväll gjorde jag lite drygt 100 utfallssteg. Hepp!

WOD 19 juni Crossfit Kristianstad:
As many rounds as possible - 20 minutes: 

  • 10 marklyft
  • 20 push-ups
  • 15 meters utfallssteg


DET kommer att kännas i morgon. Från tänderna och neråt.

Nu väntar midsommarfirande. Sen en veckas jobb. Sen -  lång sommar i Frankrike. Jag, familjen och min Eleiko.





Äntligen!


2 kommentarer:

  1. Men så häftigt! Du kommer få en superb sommar med nya familjemedlemmen :)

    SvaraRadera