lördag 21 juni 2014

Nära, snabbt och djupt.

Sov länge, länge. I alla fall med mina mått mätt.

Känner mig lite bakis men mest på grund av en sen natt - inte så mycket av annat. Höll planen och festade på två glas franskt bubbel till eftermiddagssolen, vatten till midsommarbuffén samt ett glas franskt rött till ostbrickan. Allt som allt en toppenbra kväll med hamnhäng, femkamp och nya bekantskaper. Och jordgubbar förstås! I kväll väntar yoga och bananglass och sen en film!

Kommer ni ihåg känslan av en ny cykel? Som en förälskelse? Jag känner mig lite nykär eftersom min fina stång ligger i vardagsrummet och blänker. Jag kan inte låta bli att lyfta den överhuvudet hela tiden och jag älskar känslan av att kunna testa min tanke precis när jag vill. Starten. Lyftet. Kastet. Hoppet. Det är fantastiskt. Och jag inser hur lyckligt lottad jag är. Inser också att jag bara med huvudet men inte med kroppen har fattat var  och hur, när och var, kraften i höften kommer ifrån. Fick en aha-upplevelse på en av WOD:arna i veckan när vi svingade kettlebells. Det är ju samma med stången. Höften ger farten. Men stången ska gå rakt upp, och nära - inte framåt -  som kettlebellsen. Nära. Stången ska gå nära. Nära, snabbt och djupt.

Nu gäller det bara, att hitta med kroppen, det huvudet redan förstår.



2 kommentarer:

  1. Avundas mycket! Önskar mig plats för en...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är större än man kan tro när den kommer in i ett vanligt hus :)

      Radera