tisdag 22 juli 2014

29 grader i skuggan

Dagarna går i varandra. Tiden flyter. Vi sover när vi är trötta, äter när vi är hungriga och bara hänger tillsammans. Det var snudd på 30 grader här idag. Allt får ett annat tempo.

Jag yogar, lyfter, badar och lapar sol. Söker skugga med jämna mellanrum men älskar plötsligt solen. Den heta värmen läker mig på något sätt. Jag känner mig mjuk och rörlig. Det är som en annan melodi i kroppen. En annan takt, ett annat andetag.

Klockan är tio och jag sitter fortfarande ute. Det är absolut vindstilla och ljusets låga står helt stilla. Magiskt. Den här kvällen ska jag minnas hela vintern.



-Får jag bada mamma? Jag har bestämt mig för att svara Ja. Varje gång.
Sommaren är kort. 

Huvudståendet. Det är magiskt skönt att vara uppochner. 

Favvostället. #Basicgym


2 kommentarer:

  1. Oh happy days!
    Detdär med vindstilla kvällar. Det är något magiskt.
    Och upp och ner kom du ♥
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så få, de där kvällarna men de är som du säger magiska. Huvudståendet ja - jag har ju tränat handstående hela våren och när det äntligen sitter så kom huvudståendet liksom på köpet :)

      Radera