onsdag 23 juli 2014

Låt det aldrig ta slut.

Och sommaren fortsätter. Värmen är kompakt. Och jag älskar det. Låt det fortsätta. Låt det aldrig ta slut.

I dag var jag inte ensam på Basic gym. I dag delade jag husrum med världens bästa handbollslag. SG Flensburg. Ljubo Vranjes var i grym form :).

Tunga lyft på schemat. Jag är inne på mitt andra Starting Strength-program. Back squat, bench press och dead lift idag. Mina marklyft känns plötsligt så tunga att jag måste ta i med varje cell annars får jag inte upp stången. Jag mår nästan illa. Men jag är starkare. För stången är tyngre. Bänkpressen går superbra. Jag som bara kunde pressa 20 kilo en gång för ett år sedan pressade 32 kilo 3x5 idag. Mina knäböj är utsatta för ett litet experiment. Jag gör dem med en pall bakom rumpan. Som jag ska tucha innan jag vänder upp igen. För första gången hittar jag tekniken och pressar upp, upp, upp - med benen -  och inte med ryggen. Träningsvärken är brutal. Men den sitter i låren och inte i ryggen. Halleluja.

I morgon tar vi husbilen och kör ner på Österlen. Det blir några dagars yoga, dels på Christinehof i Brösarp och dels på Mudita i Baskemölla. Sen blir det spa på Ystad Saltsjöbad, långa middagar och sol och bad. Det är bara Johan och jag. Barnen har vi lånat ut. Det kommer att bli underbart.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar