måndag 28 juli 2014

Padmasana och 50% av triple 3. Allt är möjligt.

I över tio år har jag bara kommit in i en halvlotus. Hur jag än försökt har det varit omöjligt att rotera ut höft och knän för att komma in i padmasana. I morse, när jag gjorde min morgonyoga så studerade jag en bild på en person som sitter i hellotus, och plötsligt kunde jag bara göra det. Det var som om kroppen såg, det ögonen uppfattade. Jag har tänkt på det hela dagen. Så otroligt märkligt. Att det bara gick. Bara sådär.

Resten av dagen har det solats och badats. Jag är brun som en pepparkaka. Älskar värmen, äskar solen, älskar det. Korta stunder tänker jag att jag längtar efter regnet, men ångrar mig snabbt. Man tröttnar snart på regnet och jag tänker njuta av varje minut sol.

Dagens workout på Crossfit Kristinastad: Triple 3.
3000 meter row
300 double unders
4800 meter run

Jag körde 50% av triple 3. Det räckte gott och väl. 29 grader i skuggen. 6 varv på löparbanan kändes länge som omöjligt, men är det något jag har lärt mig av det här året - så är det att allt är möjligt.



Dagens WOD. Från helgens Crossfit Games.

Allt är möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar