tisdag 29 juli 2014

Pain is weakness leaving the body.

I går varm och mjuk, idag - varm. Men långt i från mjuk. Morgonens yoga var långsam och försiktig. Det var en helt annan kropp än i går. Märkligt. Igen.

Jag vaknade med ont i korsryggen och stelt knä. Knät är förmodligen ett resultat av mina jublande (och lyckade!) försök att komma in i hellotus igår. Ryggen är mensrelaterat. Jag blir alltid svag i ryggen första dagarna i min mensvecka och om jag inte passar mig riktigt noga utan gör något för tungt, för snabbt eller för ofokuserat så kan det ta veckor att bli bra igen. Jag vet exakt vad jag gjorde igår: Jag störde mig på att någon inte hängt tillbaka stängerna i racken på Basic. Lyfte en 20-kilosstång utan att vara stark i rygg och bål, pratade samtidigt med någon om vad vi strax skulle ta oss igenom (triple 3) och kände hur det brann till i ryggen. Det har hållt i sig hela natten och hela dagen.  Och i kvällens WOD, trots lååååång uppvärmning, trots 30 grader i skuggan, hade jag problem med situpsen. Jag var stel. Det gjorde ont.

Det var en rolig WOD trots allt.
CrossFit Baseline:

500 meter row
40 squats
30 situps
20 push ups
10 pullups

Jag slog nytt rekord med över 20 sekunder. Dessutom bytte jag färg på gummibanden till mindre assistans i pullupsen. I morgon tänker jag vakna med mjuk rygg igen.

Det är sommaruppehåll på CrossFit Kristianstad.
Det struntar vi i. Vi kör klockan 18 som vanligt.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar