tisdag 15 juli 2014

Paleo tar inte semester.

Ledighetens långsamma mak fortsätter. Hemma några dagar och packar om och jag slås av, i hur många år jag bara längtade bort, men nu efter ett par veckor verkligen längtar hem. Jag älskar mitt hem. Älskar Skåne och Kristianstad. Älskar mitt hus, min trädgård, min CrossFit-Box.

Jag har låtit kroppen vila under Frankrike-resan. Läkt. Känner ingen smärta i axel, ingen i armbågen och ryggen är så gott som bra. Jag har yogat när tillfälle givits, tränat rörlighet nästan varje dag. Rört kroppen som kroppen vill röra sig - promenerat och simmat. Jag har varit hyfsat strikt med maten. Jag tänker inte gå ur den här sommaren med tjockisångest. Jag äter som jag äter. Inte för nu - utan för livet. Naturligt, rent, glutenfritt och mejerifritt är det godaste och bästa även om det är semester såklart. Men jag har unnat mig.  Solvarma tomater, nyskördade nektariner och ett och annat glas rosé. Precis som man ska när det är sommar. Men min plan, att bli stark och smal på riktigt tar inte semester.

Som sagt. Hemma och packar om. Och hemma betyder också Basic gym. Tunga lyft med eget program, på schemat idag. Galet skönt.





Äntligen. 


Rosé och is. Cannes var fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar