onsdag 16 juli 2014

Yoga hjärta CrossFit

Lyckorus. I kväll var det lyckorus på Basic gym. En sån där kväll som det är ibland. När svetten lackar, musklerna brinner och man inte tror att man ska klara en enda sekund till, men såklart gör det ändå. När skratten klingar mitt i allvaret, när vägen är viktigare än målet trots att vi alla tävlar mot klockan, när kärleken osar.  En sån kväll. Jag älskar Crossfit.

Work out of the day - CF Kristianstad:
HELEN
For time, 3 rounds:
400 m run
21 kettlebell sving (14 kilo för mig)
12 Pullups.

Helen var en jobbig en. Jag var ohjälpligt sist i mål. Men vem bryr sig? Jag gjorde det.

Och. Jag började morgonen med att köra till Österlen och Mudita yoga i Baskemölla. Där höll Risa en Hatha yoga-klass som var magisk. Det är ett år sedan jag var på Mudita och jag kan säga att det var en annan kropp som var där i dag. Jag var starkare, mjukare och stabilare än jag någonsin varit. Yoga älskar också CrossFit. Det är som den mest perfekt kombon.

Och när jag stod i Krigarens position. Kände jag mig som en riktig Krigare.



Bättre start på dagen finns inte. Mudita i Baskemölla är ett magiskt ställe. 

Två timmars yoga och date med HELEN.
Rundar av med lite surf och en Okobay.

2 kommentarer:

  1. Låter som bästa dagen!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det. Men oj vilken träninsvärk! ;)

      Radera