fredag 1 augusti 2014

Align

I sommar har jag ju blivit nykär i min yoga. Vän med min yogamatta igen. Läst alla mina yogaböcker igen. Hittat mitt andetag och upptäckt nya perspektiv på världen uppochner. Åkt till Mudita på Österlen och yogat med Risa, till Andrarum och yogat med Kerstin. Förstått hur perfekt det är - med yoga och CrossFit i en härlig Kombo.

Jag tilltalats väldigt mycket av alignment-yogan och det har fått mig att vilja utforska hållning och rörlighet ännu mer. Så har jag genom min tränare på CrossFit Kristianstad fått nys om en Postural Alignment-terapeut som hjälper sina patienter att finna hållbar hållning. Konceptet är ett fyrstegsprogram med "The Egoscue metod", där hållningen är i fokus. Funktionella tester, hållnings- och gånganalys, mynnar ut i ett personligt träningsprogram som är anpassat efter mig -  för att återskapa funktion & balans i kroppen. Det låter som exakt vad jag behöver. Och jag börjar på måndag. Den här resan ser jag fram emot!

Fredag i dag. Snart måndag med stort M. Känns helt ok med vardag. För vardagen är vacker.





Kvällens WOD på CrossFit Kristianstad.
Hej och Hå :)

Yoga hjärta CrossFit.

1 kommentar: