torsdag 7 augusti 2014

Bra saker med Rehabträning (jodå. Det finns bra saker.)

Jag har ju deppat några dagar för att det är så (in i helvete) trist med rehabträning. Jag tror att det mest av allt handlar om att jag är en sån extrem sällskapsmänniska. Att jag älskar CrossFit för att jag älskar dynamiken i gruppen. Och jag står nästan inte ut att tänka att jag inte får vara med. Nu har det ju gått några dagar. Och saken är den att på min Box, på Basic gym så är man självklart med ändå. Även om man är bredvid. Även om man tränar sitt eget vid sidan om. Så är man med. Sedd. Så nu ska jag sluta deppa. Det är som Coach Carlström säger: Snart tillbaka. Något bra kommer alltid ur sånt här. 

Och vet ni. Det finns bra saker med rehabträning.

En bra sak är att man får tid och rum att träna sånt som man verkligen behöver. Jag behöver verkligen bli starkare och koncentrera träning för bål, rygg, axlar och armar. Det får jag chans att träna nu. Lite statiskt. Men - väldigt målmedvetet.

Stress. Det är otroligt bra för stressnivåerna att träna rehab. För det finns inget mindre stressigt än att följa sitt program av hantelrodd, axelpressar, Jumping pull ups och power raises. Det är bara att tugga igenom. Helt flåsfritt.

Det går inte att knarka rörlighetsträning. Eller hållningsträning. Det ger liksom ingen kick. Alls. Och, som ni säkert räknat ut är det är exakt vad jag behöver. Så är det nog. En bra sak med rehabträning är alltså att det stärker jaget. För varje gång jag tar mig igenom passet, utan att belönas med värsta ruschen så stärker det karaktären. För jag ger mig inte. Hur trist det än är. Jag ska igenom.

Pepp, pepp.




1 kommentar: