torsdag 21 augusti 2014

Det finns inget bättre. Än när det vänder.

Jag känner mig bättre idag. För första natten på tre veckor har jag sovit. Inte vaknat och ätit värktabletter. Inte vaknat av att det molat som tandvärk i benet. Underbart. Frid. Lycka. Bye, bye, buktande disk.

I går var första lektionen på den yoga som jag anmält mig till i höst. Jag hade meddelat min buktade disk till yogaläraren och hon svarade att yogan minsann kunde göra en buktande disk att bukta in igen.

Min lektion blev anpassad. Jag jobbade nära kroppen och inga inverterade asanas.  Det var en blandad grupp, vana yogis och nybörjare. Skönt, svettigt flow. Mjuka vridningar och bakåtböjningar. Vinyasas som knöt ihop. Ryggen som sakta men säkert förlängdes och blev varm. Benet som slutade ge väsen i från sig och långsamt följde med. Jag var snäll mot mig själv. I trädets position var mitt vänstra ben starkt och balansen perfekt. Mitt högra ben kunde inte stå självt alls. Jag fick stötta upp med vänster fot i golvet och hitta balansen på det viset. Det var ok. Det var precis vad jag behövde. Ingen prestation, bara lyssna inåt.

När jag satt i bilen hem så var det en helt annan kropp. Det var tyst inuti. Inget gnissel och ingen smärta. Sen som sagt, sov jag gott. Hela natten. För första natten på tre veckor.

Hej då buktande disk. I get the point. Nu kan du bukta in igen.




1 kommentar:

  1. Heja dig! Vad underbart att det vänder. Yoga är världens bästa grej och det där med att vara snäll mot sig. Funkar alltid. All lycka till! :)

    SvaraRadera