tisdag 12 augusti 2014

En dålig och en bra nyhet.

Just nu är det lite bergochdal-bana måste jag erkänna. Benet känns stundtals bättre men nätterna är hemska. Som tandvärk. Varför jag har ont vet jag inte riktigt. Min rygg har ju krånglat tidigare, men det är flera år sedan. Och. Buden haglar. Allt ifrån "ryggskott" till "buktande disk" och allt däremellan. Har betydligt mer känsel i foten idag, efter behandling igår dock. Det går framåt. Det får ta sin tid.

Jag försöker sålla i bruset och gör mina övningar. Jag har nio övningar i min meny från Hållbar Hållning som jag gör religiöst varje morgon och jag tränar mage, axlar och armar på gymet. Det är övningar som biceps curl, hantelrodd, stångrodd, planka, jumping pullups, axelpress och rörlighet. Lugnt och stilla. Ingen tidtagning, ingen stress. Inte så kul.

Vad som är kul är däremot min goda nyhet - jag kan konstatera att jag för första gången i vuxen ålder tagit mig igenom en hel sommar utan att gå upp ett enda gram i vikt. Tvärt om. Har faktiskt tappat lite till. Tänker att jag ska vara där, i mål med min viktnedgång runt jul.

Eller vadå tänker? Mitt mål är att gå ner 5 kilo innan nyårsafton 2014. Och sen lite till kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar