söndag 24 augusti 2014

Happy sunday

Vaknade 06 med ett leende. Helt färdig, för natten blev sen. Men lycklig. Och hyfsat mjuk i ryggen. Masade mig upp och värmde upp med mitt program från Hållbar Hållning. Sen kaffe med kokosolja och iväg på Yoga-workshop med Irene. Irene var den första yogalärare jag mötte som verkligen brydde sig om detaljer och linjer. Som aldrig någonsin drev sina elever att sluta lyssna inåt. Hon lärde mig att grunda, bredda och förlänga. Och yogan blev något helt annat efter att jag lärt mig det. Omständigheter har gjort att jag inte yogat för henne på några år, men idag var det dags. Och det var som vanligt en magisk upplevelse. Jag var snäll mot kroppen. Och sinnet. Precis som Irene alltid påminner om. Precis som man måste efter en lång natt. Precis som man måste med ond rygg och kort högerben. Jag såg möjligheter ibland, testade och kände. Förlängde. Mitt högra ben var flera centimeter längre när 3 timmar hade gått än när jag började. Otroligt. Yoga. Är. Fantastiskt.

Eftermiddag nu. Fortfarande med ett leende. 30 vänner på kräftor kan inte göra annat än att höja lyckonivån till nya höjder. Som vi åt. Sjöng. Dansade och skrattade. Och tävlade förstås.

Och där framåt natten så föddes något nytt. Ett lag. Som ser en möjlighet att göra en klassiker tillsammans. 2015 bring it on.


1 kommentar:

  1. Den söndagen behövde du ♥
    ...och en klassiker, wow!

    SvaraRadera