måndag 4 augusti 2014

Hel och stark

Jag måste lyssna nu. På kroppen. För den försöker säga något till mig.

Den försöker säga att det är dags att se saker som de är. Den försöker säga att jag behöver lyssna, inte rusa. Jag behöver stanna upp lite. Och göra saker rätt, inte snabbt.

Jag har ont i ryggen. Så ont att jag grät igår. Så ont att jag inte sovit på flera nätter. Och min fot är domnad. Mitt ben också. Lite bättre idag, men fortfarande ont. Dock - tack och lov - jag har inget diskbråck. Jag har inget diskbråck. Och jag tänker inte få ett heller. Så nu gäller nya spelregler.

I kväll har jag varit hos Jonas på Hållbar Hållning. Jag ska smälta alla mina intryck och dela med er snart, men jag är helt tagen. Bitarna faller på plats, allt börjar med hållningen. Linjeringen. Postural Alignment Therapy kommer att bli exakt vad jag och min träning behöver. Funktion och balans. Inifrån och ut.


4 kommentarer:

  1. Du är klok. Kroppen är klok.
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! Man blir ju lite deppig av att inte kunna träna som man vill, men jag tänker att detta kommer att betala sig. Kram!!

      Radera
  2. Jobbigt när det krånglar, men som du antyder så brukar det komma något bra ur det som stoppar oss mellan varven.
    Kramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, det är så trist bara - men bara att hänga i!

      Radera