onsdag 13 augusti 2014

Lite bättre?

Jag försöker tänka positivt och jag försöker känna hur jag läker.  Och ibland känns det bättre. Hela dagen har varit bra. Jag har sovit gott och vaknade hyfsat utvilad. Tränade mitt Alignment-pass i morse. Kändes bra. Lite bättre. På jobbet har jag med jämna mellanrum lagt mig på golvet (tur att man jobbar på IKEA där "Dare to be different" är ett signum :)). Träningen på Basic gick bra. Axelpressar, 14-kilos Hantelrodd, tabata-planka, pullups och lite rörlighet. Allt har känts fint. Lite bättre.

Men i kväll värker benet. Höften. Foten. Det är så himla lätt att hamna i en negativ spiral. Av smärta och trötthet. Känner hur jag nästan sugs ner i den direkt när smärtan kommer. Jag försöker verkligen att skapa en spiral av träning och små framsteg. Våga känna att allt känns lite bättre. För det är så himla skönt att ta makten över sin smärta. Att göra något. Inte bara lida. Så. Jag är nog lite bättre idag. Faktiskt.

Sen har jag en galen tanke. Som bubblade upp i helgen när jag såg Anders magiska envishet, glädje, vilja och styrka i en Svensk Klassiker.  Jag är inte riktigt redo att ens dela mina tankar ännu. Men ni fattar. Eller hur?



Favvostället. 

Allt faller på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar