lördag 9 augusti 2014

Paleowraps

Mår bättre idag. Ryggen har varit eländig på morgonkulan, men efter mitt program från Hållbar Hållning och efter mitt pass på Basic gym (jag körde Biceps Curl, Axelpress, Hantel rodd, Ringrodd, Tabata planka och till sist rörlighet och foamroller) så känns den mycket bättre. Eller så är det huvudet som mår bättre. Jag vet inte. Bättre i alla fall. Men jag längtar efter att lyfta tungt. Det här med hantlar är inte på långa vägar lika kul som en stång. Men nu är det som det är. I veckan listade jag bra saker med rehab och ytterligare en bra sak med rehab är ju att man slipper att vila. Man kan åka till gymet varje dag om man vill. Och det vill man ju.

I kväll äter vi världens godaste Biff fajitas med guacamole. Eftersom vi har skippat gluten här hemma har jag precis fixat Paleowraps till alla. Enkelt, gott och fritt från gluten.

Paleowraps 6 st

4 ekologiska ägg
1/2 dl ekologiskt kokosmjöl
1/2 dl vatten
en skvätt ekologisk olivolja
salt
ekologisk kokosolja eller smör att steka i

Vispa äggen fluffiga, tillsätt kokosmjöl, vatten olivolja och salt. Vispa slätt. Grädda i stekpanna i kokosolja eller smör. Smeten räcker till ca 6 wraps. Funkar perfekt att göra i förväg och ha i kylen. Gott till tacos eller fajitas, men också supergott med färska bär och kvarg som mellis eller efterrätt.

Och nu regnar det här. Exakt vad jag önskade mig.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar