onsdag 6 augusti 2014

Rehab.

Jag vill ju bli stark och smidig på riktigt, så det är inget att be för. Om man tränar såhär mycket så lär man bli skadad med jämna mellanrum och då måste jag ju ha en plan för det med. Så. Rehab. Jag tänker bli urstark i mage och rygg. I axlar och armar. Jag tänker skydda min rygg genom styrka. Nu gäller det att inte ge upp för det vore det enklaste. Att bara lägga sig ner och ge upp. För ryggen värker. Men hör och häpna, apan är knäpptyst och tankar på att inte ta mig igenom detta har inte ens nuddat mitt sinne. Jag är snart tillbaka. Och det bästa av allt: överallt där jag behöver bli stark för att skydda ryggen -  där har jag ju inte ont -  så det är bara att köra.
- trap raises 
- power raises 
- Innåtrotation med hantlar
-plankor
-pull-ups och jumping pull-ups

Dessutom har jag fått ett program för att jobba med min hållning av Jonas på Hållbar Hållning så det får också läggas till den dagliga rutinen.

Så. Igår när mina systrar och bröder slet som galningar i en WOD from hell, låg jag på golvet och snurrade mina fotleder. Inte kul. Inte ett dugg kul. Men det är ju inte kul att ha ont i ryggen heller. Så nu gör jag det bara.



Burpees och knees to elbows för alla andra. Rehab för mig. 


Hållbar Hållning. Den resan ser jag fram emot. 

Kesopannkaka. Har ni testat det?
2 Ägg, 1/2 liten burk keso, 1 tsk fiberhusk.
Stek i smör och krydda med salt och peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar