lördag 30 augusti 2014

Såg ni en blå blixt mellan Kristianstad och Skånes Viby idag? Det var jag på min nya cykel.

Jag träffade min Postural alignment-coach Jonas idag (alla mina coacher heter visst Jonas).  Med hans klokskap och min envishet ska jag hitta tillbaka till min inre linjering. Och jag är på god väg ska jag säga er. För vi har tillsammans åtminstone definierat vad som behöver korrigeras. Och det är inte lite. No wonder att min rygg kraschar med jämna mellanrum.

Vänster knä kollapsar inåt, jag roterar höfterna bakåt i överdriven svank, mina axlar vill ramla framåt och ger mig ett hopsjunket bröst och min vänstra axel vill sträva nedåt. Nu är mitt program, eller min meny från Egoscue kompletterad med nya övningar och jag är full av förväntan för att se vart det tar vägen. 30 dagar har gjort stor skillnad, 30 till blir spännande att följa.

Nästa vecka ska jag få testa Tornet  och jag har hört att det kan vara ett halleluja-moment. Och det är exakt vad jag behöver. Lite halleluja i min rygg och höft.

På tal om religiositet. Jag har testat min nya cykel idag. 1,5 mil snabbare än jag någonsin cyklat. Inte ens motvinden störde mig. Inte regnet heller. Känslan av att flyga fram är ren och skär lycka. Frihet. Älskar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar