måndag 1 september 2014

Jordnötssmör

Jag tog min cykel till Basic gym i kväll. Fick precis den boost jag behövde av att träffa alla. Skratta. Svettas lite - och prata Klassikern.

Medan alla andra slet med tyngdlyftning eller ANGIE körde jag:

Rygglyft 6x10
KB-rodd 10x3 14 kilo
Tabata FLR (planka med raka armar)
Tabata Hang (Hänga i pullup-bar)
Musslan 3x10 2,5 kilo

Det kändes ok. Jag känner mig ok. Deppigheten över att inte kunna träna, över att inte kunna använda min kropp, har dämpats lite med min cykel. Jag har fått några riktiga genomkörare i helgens motvind. Jag behövde det.

Och nu ska ni få veckans recept. GUDAGOTT!!!

Jordnötssmör deluxe

ca 200 gram salta jordnötter
30 gram rumstempererat ekologisk smör
1 msk ekologiskt kokosolja
1 knivsudd ekologisk vanilj
1 msk stevia strö

Mixa allt till smör i mixer. Förvara i kylskåp.

Godare än godast. Bred på tunna skivor äpple och krydda med kanel, ät tillsammans med kokosgröten eller ta en matsked rakt upp och ner.



Inte för mig idag. Men snart. Love ANGIE. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar