torsdag 11 september 2014

Torsdagstankar: Yogaonsdag, torsdags-VAB och vasaloppsläger.

Yogade på Studio 11 igår och det var ett superpass. När jag väl bestämt mig för att ta bort alla framåtböjar och när jag väl bestämt mig för att lyssna på riktigt på min kropp, gör yogan underverk. Jag åkte från träningen med en helt annan kropp än jag kom dit med. Att komma hem från två timmars yogapass och äta kokosgröt i soffan med några tända ljus är liksom livet på en pinne.

I dag är jag hemma med Lilla N som varit snuvig hela veckan. Hon är bättre idag och Vård Av sjukt Barn, blev Mys med Piggare Unge. Det finns inget bättre, än när en lite krasslig, blir frisk igen. Tack, tack, tack.

Jag har ju bestämt mig för en tjejklassiker. Cykelträningen är igång, frisimskursen bokad - börjar efter jul. Nu är jag inne på att åka till Torsby på ett vasaloppsläger. I december. Lämna julhetsen några dagar och bara åka skidor. Jag blir pirrig bara jag tänker på det. Måste fundera några dagar. Det är så galet mycket utanför min comfort-zone. Skidor. Snö. Ensam.

Men. Som Sharma säger - If your not scared, your not growing wery much.


2 kommentarer:

  1. Härligt med tjejklassiker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes. 40-års kris såklart. Men värre kriser har man ju sett :)

      Radera