fredag 26 september 2014

Underbara framtid!

Saknar fredagsträningen mest av allt. ÄLSKAR att börja helgen med ett galet pass på Basic Gym och CrossFit Kristianstad. I kväll blir det att läsa om fitness och träning i stället för rörelse. Behöver vila, jag är helt slut efter min röntgen (se nedan..).

Glada besked. Sjukgymnast-Sandra ger mig klartecken att börja utmana kroppen lite mer. Inte i stora ord. Inga KÖR HÅRT! Inga fredags-WOD:ar. Inga tunga lyft. Men lite mer. Lite bålträning, lite ryggstyrka. Balansövningar. Längre promenader, tyngre rundor med cykeln. Jag är på G. 
Tack, tack, tack. 

Magnetröntgen. Drabbades av helt otippad,  plötslig, mycket svår panik och fick dra i larmsnöret två (!!!) gånger. Med hjälp av en mycket kompetent syrra och djupandning kunde vi tillslut komma igenom och jag kunde klara undersökningen. Nu dröjer provsvaren en vecka ungefär och resan kan ta en ny vändning efter det. Då vet jag vad jag har att jobba med.

Bra fredag. Allt som allt. I helgen väntar långa power-walks och en tur med min cykel. Bara vädret håller sig någorlunda (Note to self: Trots köpstopp -  inhandla regnjacka för träning ute!). Kanske jag till och med tar en söndagstur till Basic gym och testar lite bålstabilitet. Men bara kanske. Och bara lite.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar