tisdag 20 januari 2015

Snödroppar, simskola och raw broccolisallad. Och Crossfit såklart. Alltid Crossfit. Livet på en pinne.

Sedan tre veckor tillbaka har jag börjat på simskola. Frisimskurs.

När kursen är över i vår,  ska vi alla kunna dyka från kanten, crawla 25 meter, voltvända och crawla 25 meter tillbaka igen. Va! Vad sägs om det? Inte illa för en 43-åring som bara guppat i en pool (eller möjligtvis doppat sig på Kallis) de senaste 20 åren? Det är så himla roligt att jag inte ens vet hur jag ska försöka att förklara. Men - I går testade vi simfötter. Min existens som människa upphörde. Jag var delfin.

Det är något med att lära sig något nytt, gå utanför sin komfortzon och våga testa -  som jag får pirr i magen av. Jag är nykär i frisim. Och när vi jublandes och kallsupandes tränade voltvändningar igår kväll sände jag all min tacksamhet rätt ut i universum till vad Crossfit har gett mig.

CrossFit har gett mig mod att testa nya saker och mod att tro på mig själv. Och vänner. Vänner som tror på mig, utmanar mig och som gillar mig för den jag är. För första gången på mycket länge, kan jag vara mig själv och gilla det. Sist men inte minst -  Crossfit har faktiskt gett mig livsglädje. Och livsändamål. Meningen med livet är rörelse. Och skratt. Det är mitt recept på lycka.

Lycklig blir man också av min och familjens favvosallad. Raw chili Broccoli: Krispigt, syrligt, hett.

2 ekologiska broccoli-knippen i små buketter
1 tsk chiliflakes
1/2 dl ekologisk olivolja
2 msk eko-lime- eller citronsaft
lite balsamico
flingsalt
peppar
kanske lite mer syra från lime/citron

Blanda och ät med kött, fisk eller fågel. Hur gott som helst!

Jag har snödroppar i rabatten. Jo det är sant. Älskar Skåne. ÄLSKAR!







1 kommentar:

  1. Åh vad härligt. Har också funderat lite på det där med simning, att det är något jag vill bli bättre på. Men jag håller med dig om känslan som Crossfit medför, det är så mycket mer än en träningsform. :)

    SvaraRadera